Monilla on se käsitys, että jos kerrankin käyttäisit ajan hyödyksesi, se tulee olemaan tylsää. No, näinhän se joskus on, sitä ei voi kiistää. Mutta aina ei ole näin, ja toisaalta... Pitääkö kaiken olla aina erittäin mukavaa? No minun mielestäni pitäisi, sillä miksi hukata lyhyt elämä kaikkeen tylsään. Elämä tuntuu olevan pelkkää suorittamista. Todellisuudessa me ihmiset tarvitsemme jonkin vastakohdan hyvälle, jotta edes tajuaisimme hyvien asioiden olemassa olon. Joillekin vain sattuu tulemaan epäonnea muidenkin puolesta. Myös oma suhtautumisemme asioihin vaikuttaa todella paljon siihen, miltä kaikki tuntuu. Siksipä turhat ennakkoluulot kadotukseen!

Tätä asiaa tulin miettineeksi nyt tämän syysloman aikana. Minulla pitäisi olla viikon syysloma, mutta päätin ottaa työelämäkurssin, niinpä olin maanantaista keskiviikkoon työharjoittelussa ensimmäisellä/toisella luokalla. Koulupäivän jälkeen tein, tai ainakin yritin tehdä läksyjä. Nytkin pitäisi lukea historiaa, mutta ei jaksa vielä. Niinpä tulin tänne vähän kirjoittelemaan kaikkea omituista.

Eli minä käytin noin puolet syyslomastani hyödyksi, eikä se ollut minulle mitenkään tylsää. Olisin ollut koko viikonkin ihan mielelläni, mutta heillä on nyt loppuviikko syyslomaa. Kurssin suorittamisen lisäksi sain myös työkokemusta. Koeviikolla olen menossa jatkamaan kurssia, kun pitäisi olla kolme vapaapäivää.

Usein, kun pääsen koulusta tuntia siskoani aikaisemmin, menen koulumme kirjastoon ja teen sen päivän läksyt tai aloittelen esseetä yms. Kirjastossa tulee paremmin tehtyä, kun ei ole tietokonetta vieressä ja tiedän, että olen siellä odottamassa sen tunnin eikä ole mikään kiire. Sitten pääseekin kotiin samaa matkaa siskon kanssa, eikä tarvitse yksin kulkea. Ja kotona ei tarvitse availla koulukirjoja.

Monet voivat olla eri mieltä, mutta minusta ajan hyötykäyttö on joskus ihan järkevää. Harvoin ketää huvittaa läksyjä tehdä esimerkiksi heti koulun jälkeen, mutta sitten illalla on parempi olo, kun ei tarvitse miettiä miten nyt ehdin nämä kaikki tekemään. Tottakai on eri asia, ellei tee läksyjä ollenkaan. Mutta näin periaatteessa, vaikkapa esseen kohdalla, jonka harvemmat jättävät tekemättä.

No tästähän voisi kirjoitella enemmänkin. Mutta jos nyt palaan läksyjen pariin ja lopetan tämän tähän. Hyvää päivän jatkoa! Ja hauskaa joulun odottelua! :D